سرخط خبرها

باند «سیگاری‌ها» بلای جان حساب‌های بانکی کسبه دستگیر شد

  • کد خبر: ۹۳۳۴۱
  • ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
باند «سیگاری‌ها» بلای جان حساب‌های بانکی کسبه دستگیر شد
۳ عضو یک باند سرقت که در پوشش «فروش سیگار» و با ترفندی خاص رمز حساب بانکی مغازه‌داران و کسبه را به دست می‌آوردند و سپس با ربودن کارت بانکی آنان، اقدام به خرید طلا و کالا می‌کردند با تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد دستگیر شدند و راز بیش از ۱۰۰ فقره سرقت در شهرهای مختلف کشور را فاش کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دهقان‌پور، رئیس پلیس مشهد گفت: اعضای یک باند حرفه ای با نقشه‌ای بسیار ماهرانه، فروشندگان و متصدیان بانو یا نوجوان فروشگاه‌ها را فریب می دهند و کارت بانکی را به سرقت می برند. تحقیقات بیشتر بیانگر آن بود که سرقت های مذکور در پوشش «بازاریابی» صورت می گیرد.

وی گفت: با آن که سه نشانی از سارقان در مشهد به دست آمد، آنان در هیچ کدام از مخفیگاه های مذکور حضور نداشتند ولی مخفیگاه یکی از سارقان شناسایی شد. با دستگیری این جوان ۳۲ ساله سابقه دار، ۲ همدست دیگر وی نیز شناسایی شدند و در عملیاتهای جداگانه به دام افتادند.

رئیس پلیس مشهد تاکید کرد: تحقیقات نشان داد که یکی از متهمان ابتدا به عنوان «فروشنده سیگار» وارد مغازه هایی می شد که قبلا آن ها را زیر نظر گرفته بودند و یقین داشتند که صاحب فروشگاه محل را ترک کرده است و شاگرد یا متصدی در مغازه حضور دارد. این جوان از فروشنده نوجوان یا بانویی که در فروشگاه بود، درخواست می کرد شماره تلفن مالک و صاحب مغازه را برای هماهنگی خرید سیگار به او بدهد. او سپس مقابل چشمان فروشنده با مالک مغازه تماس می گرفت و با او برای خرید سیگار گفت‌و گو می کرد. اما با آن که صاحب مغازه این مکالمه تلفنی را قطع می کرد ولی «بازاریاب قلابی» همچنان به این گفت وگو با تلفن خاموش ادامه می داد و طوری به متصدی فروشگاه وانمود می کرد که صاحب مغازه سفارش خرید تعداد زیادی سیگار را داده است! و از او می خواهد که سیگارها را بخرد! سپس با قطع مکالمه تلفنی و در حالی که اعتماد و اطمینان فروشنده را از درخواست خرید سیگار توسط مالک مغازه جلب کرده بود، از وی می خواست کارت عابر بانک را برای واریز وجه خرید در اختیار وی بگذارد تا از دستگاه «پوز» استفاده کند. متصدی فروشگاه نیز که شاهد این مکالمه تلفنی بود، کارت را به همراه رمز آن در اختیار فروشنده قلابی سیگار قرار می داد. او نیز در یک لحظه از مغازه بیرون می رفت و سوار بر موتورسیکلت یا پراید همدستانش از محل می گریخت.

وی تاکید کرد: آنان سپس به یک طلافروشی یا فروشگاه های دیگر می رفتند و با کارت عابر بانک سرقتی که رمز آن را نیز در اختیار داشتند اقدام به خرید کالا می کردند.

این مقام پلیس افزود: آنان تاکنون معترف شده اند که در شهرهای طرقبه و شاندیز، نیشابور، گلبهار، چناران، سبزوار، قوچان، شیروان، سرخس و ... با همین شگرد دست به سرقت زده اند که بررسی های بیشتر در این باره ادامه دارد.

منبع: خراسان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->